KUP BILET

Strona główna › Edycja '24

EDYCJA 2024

Pięć debat, ponad 20 prelegentów, prezentacje instytutów badawczych, sieci oraz firm dostarczających branży rozwiązania – od rana do późnego popołudnia trwała konferencja Franczyza’24.

Edycja 2024 konferencji Franczyza

POPRZEDNIA EDYCJA 

Relacja z konferencji 

 

Pięć tematów było osią, wokół której odbywała się konferencja Franczyza’24. 

 

Najpierw Dariusz Stolarczyk (członek zarządu, Grupa Eurocash), Remigiusz Czernecki (wiceprezes zarządu i dyrektor handlowy, GK Specjał) oraz Wojciech Dziekanowski (dyrektor rozwoju, Mirabelka) debatowali o tym, czy  Polska to bezpieczna przystań dla rynku franczyzowego. 

 

Następnie Marek Lipka (dyrektor generalny Eurocash Franczyza, Grupa Eurocash), Krystian Pakuła (wiceprezes Chorten IT, spółki Grupy Chorten), Bartłomiej Rychcik (prezes zarządu, Enata Bread), Łukasz Ostrowski (właściciel sieci sklepów Profit zrzeszonych w PGZ Kupiec), Iwona Jezierska (dyrektor operacyjny, Rabat Detal), Maciej Mitoraj (dyrektor komercyjny, Chata Polska) dyskutowali o tym, jak zbudować markę sieci franczyzowej: centralnie czy lokalnie? 

 

Trzecia debata dotyczyła franczyzy jako szansy dla młodych. Marcin Poniatowski (członek zarządu i dyrektor ds. marketingu, Lewiatan Holding), Marek Sawa (członek komitetu wykonawczego Grupy Muszkieterów, właściciel dwóch supermarketów Bricomarché), Wojciech Śliwa (właściciel małopolskiej sieci Paleo), Andrzej Deryło (właściciel sklepu spożywczego Derland) i Ryszard Króliczak (franczyzobiorca Delikatesów Centrum) doszli do wspólnego wniosku, że praca w handlu jest bardzo przyszłościowa, gdyż zapotrzebowanie na produkty spożywcze będzie zawsze. Zawsze więc będzie potrzeba miejsca, które będzie je sprzedawać. Dlatego też doświadczeni praktycy serdecznie namawiali młode osoby (w tym będących na sali studentów studiów franczyzowych na SGH) do związania swej przyszłości z handlem.

 

Niezwykle ciekawa była debata o asortymencie sklepów spożywczych, w tym m.in. o tym, na jakim etapie rozwoju są produkty bio, wege i premium. Tu głos zabrali Maciej Herman (dyrektor zarządzający, LOTTE Wedel), Jan Sałata (dyrektor generalny polskiej sieci handlowej, Nasz Sklep), Ireneusz Wróbel (franczyzobiorca sieci Lewiatan), Marek Sypek (dyrektor generalny, Stock Polska), Maciej Włodarczyk (prezes, Iglotex) i Marian Owerko (założyciel i prezes zarządu, FoodWell).

 

Cykl debat zamknęła tematyka prawna, a konkretnie próbująca wskazać, jakich rozwiązań prawnych potrzebują franczyza i grupy zakupowe. Swoje stanowiska przedstawili Paweł Tracz (franczyzobiorca Żabki, prezes Stowarzyszenia Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców), Marta Joanna Ziółkowska (doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu; inicjatorka i zarządzająca programami kształcenia w SGH, m.in. Studiów Podyplomowych Zarządzanie Franczyzą), Dariusz Krzak (radca prawny, senior associate, Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy).

 

Ale nasza konferencja to nie tylko debaty. Agnieszka Górnicka, prezes zarządu, Inquiry, opowiadała o tym, co kupujemy, a Elżbieta Szarejko, analityk danych sprzedażowych, CMR przedstawiła szczegółowo, jak wygląda tydzień w sklepie. Tłumaczyła też co warto postawić obok sera oraz gdzie i kiedy sprawdzają się nowości.  Z kolei Marek Kosakowski, chief executive officer, H2H.TECH próbował rozstrzygnąć kwestię: aplikacja czy karta klienta – które rozwiązania przyciągają klientów?

 

Przedstawiliśmy też wyniki badań redakcji miesięcznika “Handel” - na bazie corocznego rankingu Top 30 największych sieci franczyzowych, partnerskich i grup zakupowych opowiedzieliśmy, co słychać we franczyzie. Podzieliliśmy się też inspiracjami ze światowego retailu franczyzowego, dotyczącymi komunikacji przyszłości i teraźniejszości (m.in. na bazie rozwiązań z Rewe i Jumbo).

 

Nasi goście mogli też zapoznać się z franczyzowymi modelami współpracy z Intermarché. Opowiadali o nich Bartłomiej Tarłowski, menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej w Muszkieterach oraz Tomasz Pietrzak, specjalista ds. rozwoju sieci franczyzowej.

 

Tak wyglądała I edycja naszej konferencji.   

Galeria zdjęć konferencji Franczyza '23

GALERIA ZDJĘĆ

VFP Communications Ltd. Sp. z o.o. ul. Idzikowskiego 16, 00-710 Warszawa tel.: 22 514 65 00.

Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

nr KRS 0000038991;  NIP: 587-020-04-12 

Wysokość kapitału zakładowego 180 000

Realizacja: Smart Pixel dla VFP Communications Ltd Sp. z o.o.

Copyright @ 2024 Konferencja Franczyza 25

Na konferencji Franczyza’25 - w jednym miejscu przez cały dzień - będziemy rozmawiać tylko i wyłącznie o franczyzie z sektora FMCG.